Image
faq-icon contactus-icon sitemap-icon  
 

           

KLIK DI SINI untuk maklumat lanjut mengenai Pusat Respons Scam Kebangsaan (NSRC)

1. Siapa yang perlu menghubungi NSRC?
Tumpuan NSRC adalah pada penipuan kewangan dalam talian – iaitu kes di mana mangsa menyedari bahawa wang dalam akaun bank mereka telah dipindahkan tanpa pengetahuan serta kes di mana mangsa telah diperdaya untuk memindahkan wang mereka melalui perkhidmatan kewangan dalam talian.

Di antara kaedah penipuan ini termasuk memancing data (phishing), Macau scam dan serangan perisian hasad (malware).

Mangsa penipuan digalakkan menghubungi talian khusus (hotline) bank-bank mereka atau NSRC melalui talian 997. Sila rujuk Soalan 3 tentang langkah-langkah yang perlu diambil untuk mendapatkan bantuan, dan Soalan 9 untuk kaedah menghubungi hotline bank anda.
Dikemaskini setakat 04 April 2023

HUBUNGI KAMI

Pusat Pencegahan Jenayah Kewangan Nasional (NFCC)
(National Anti-Financial Crime Centre)

Aras 5 & 6, Blok 1
Menara Seri Wilayah
Jalan P2a
Presint 2                                                         
62100 Putrajaya                              
 
E-mel: nfcc.admin[at]jpm.gov.my
Telefon: (03) 8861 3830

TARIKH KEMASKINI

  • Tarikh Kemaskini: 18 Sep 2023

STATISTIK PELAWAT

Pelawat Atas Talian: 3

Jumlah Pelawat: 58064

PAUTAN LUAR

TAG AWAN

© 2021 Hak Cipta Terpelihara NFCC

Paparan terbaik menggunakan pelayar Mozilla Firefox 3.6, Google Chrome, Internet Explorer 8.0 dengan resolusi skrin 1024 x 768. 

Dasar PrivasiDasar Keselamatan